Ján Koleník: ,,Cvičenie je pre mňa životný štýl. Keď vypadnem na dva dni, tak to považujem za tragédiu…“

Pred nedávnom som mala možnosť stretnúť sa s jedným z našich najlepších hercov. Janko Koleník je veľmi charizmatický muž a je aj ozajstný profesionál. Pri našom rozhovore z neho vyžarovala zaujímavá energia, a to bol práve po skúške novej divadelnej hry. Ale nebudem vás už viac zdržiavať mojimi pocitmi, bežte si radšej prečítať aj o tom, čo pre Janka znamená cvičenie 🙂 

Veľmi dobre vyzeráte a vidno, že na sebe pracujete. Zaujímalo by ma, čo vás viedlo k tomu na sebe makať?

Ja vám to poviem na rovinu. Som najväčšie drevo, najväčší lenivec a najnezdravšie sa stravujem. Za všetko  môžem vďačiť genetickej výbave, neodopieram si absolútne nič. Som presne ten typ, čo príde večer po predstavení o desiatej domov a vyjedá sladkosti a chipsy s vínom. Nikdy som sa nestrážil, ale na druhej strene jem pestrú stravu. Dám si údeniny, dám si vypražené, ale jem aj veľmi veľa zeleniny a ovocia, a to preto, lebo mi to takto chutí a nie preto, že by som sa obmedzoval.

Ako herec ste určite veľmi vyťažený, ale napriek tomu zvládate športovať. Je to ťažké skĺbiť?

Nie je, pretože ja už cvičím možno dvadsať rokov.  Začal som na strednej ako pubertiak a je to pre mňa už životný štýl. Keď vypadnem na dva dni, tak to považuje za tragédiu. Pre mňa sa stalo cvičenie ako keby rutina a tiež som spadol do nejakej rutiny v rámci cvičenia. To znamená,  že už ho nemám ako obohatiť, tak len mením cviky, ale je to môj koníček. V posilke sa odreagujem, vybavím si tam maily, sms-ky, telefonáty a potom po mne pozerajú, že čo tu robíš :D. Ale fakt som človek, ktorý si z toho nerobí ťažkú hlavu a vôbec sa neobmedzuje.

Mali ste niekedy chuť seknúť so športovaním?

Nie nemal a keď sa mi nechce, tak si poviem Jano, veď si zdravý človek, choď si zacvičiť, lebo keď to už nebudeš môcť robiť, vtedy ťa to bude mrzieť.  Keď má telo možnosti, tak to treba využiť, lebo keby som mal choré svaly, kĺby, alebo by som mal iné závažné ochorenie, tak skrátka nemôžem športovať.  A toto hovorím aj vtedy, keď sa niekto nevie motivovať .

Stretli ste sa ako herec s tým, že kvôli role ste museli rapídne schudnúť alebo pribrať? A ako ste sa s tým popasovali?

Vyžadovali to v Čechách v historickom seriáli, potom sme sa po troch rokoch stretli, točili sme pokračovanie a už im to nevadilo. Ale možno preto, lebo som už nemal posteľové scény 😀 A popasoval som sa s tým tak, že som začal cvičiť inak. To znamená, že som prestal dvíhať vyššie váhy a začal som možno viac behať, alebo cvičiť s vlastnou váhou a z vlastnej skúsenosti viem, že človek, akonáhle prestane cvičiť, tak atrofia ide rapídne rýchlo. Svaly sa tak veľmi dlho naberajú, ale veľmi rýchlo sa dá o ne aj prísť.

Viem o vás, že ste sa v minulosti venovali aj spoločenským tancom. Stále je tanec vaše hobby?

Je to moja neodškriepiteľná vášeň a nemôžem poprieť, že keď vidím nejaký dobrý tanec, alebo počujem kvalitnú hudbu, tak ma to trhá. Ale v hlave som si to utriedil tak, že to bola pubertálna éra a už som starý a príliš veľký na tancovanie a som aj neohybný, takže je to za mnou.

22810504_2103318123027416_995402480_o
Baška a Janko

A čo raw strava? Podľahli ste niekedy aj tomuto boomu?

Priznám sa, že ani neviem presne čo to je. Ja viem, že sú to len nejaké tortičky 😀

Raw strava je jedlom ktoré sa nepripravuje tepelne, a tak má v sebe veľa živín, čiže sa je surové

No vidíte 😀 Vôbec sa neriadim podľa nejakých trendov. Najradšej mám dobré jedlá ako knedlo vepřo zelo, segedínsky guláš, klobásy zo zabíjačky a toto je moja raw strava 😀

Žijeme v dobe, kedy je veľkým trendom zdravá strava, ale naopak veľa mladých ľudí bojuje s obezitou. Čo by ste odkázali takýmto ľuďom, kde by podľa vás mali hľadať motiváciu?

Pohyb je najpodstatnejší. Ale viete čím sa zaoberám ja? Za chvíľu budem mať 40 rokov a ten metabolizmus sa mení. Takže ma zaujíma, ako bude moje telo reagovať, lebo fakt som sa doteraz o nič nestaral,  ale možno sa niečo zmení. No a chyba je bohužiaľ civilizačná, ľudia veľa sedia a sú pohodlní, mnoho vecí si zjednodušujú a človek tak nie je nútený k tomu, aby  vstal a niečo robil. Všetkých by som vyzval, nech sa hýbu, ale nie som poradca, ani motivátor, ja som tiež len lenivý človek 😀 Ale mám šťastie, že mám takú prácu, akú mám. A vždy som rád, keď sa dá na javisku hrať nejaká akcia a môžem sa vypotiť.

1 thoughts on “Ján Koleník: ,,Cvičenie je pre mňa životný štýl. Keď vypadnem na dva dni, tak to považujem za tragédiu…“

Pridaj komentár